دکوکارینو

نکات طلایی در رابطه با اهمیت مبلمان در دکوراسیون خانه

نکات طلایی در رابطه با اهمیت مبلمان خانه

تجهیزات و لوازم وسایل خانه وسایلی هستند که در آن قرار می گیرند تا آن را راحت و جذاب کنند. از لوازم دکوراسیون خانه میتوان به مبلمان (که مبلمان خانه اهمیت بسیار زیادی در جذابیت خانه دارد)، پرده، فرش و وسایل دکوری اشاره کرد که طراحی اتاق را تکمیل می کنند. اثاثیه منزل بخش مهمی از طراحی داخلی است و می تواند چهره‌ی منحصر به فردی به اتاق ببخشد و زیبایی آنرا دو چندان کند. اثاثیه خانه فقط برای زیبا جلوه دادن خانه نیست. هرکدام از آنها به منظور خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال، مبلمان مکانی برای نشستن، خواب و … است، در حالی که پرده ها حریم خصوصی و سایه را فراهم می کنند.

اهمیت مبلمان در خانه

بعد از یک روز کاری طولانی و سخت، مبل مکانی خوب و نرم برای دراز کشیدن و نشستن در آرامش است. همچنین محلی است که همه اعضا خانواده میتوانند برای دیدن تلویزیون و وقت گذراندن در کنار یکدیگر بر روی آن بنشینند.

مبلمان خانه در تحول فضای خانه دارای اهمیت زیادی است. به عنوان مثال، اتاقی که خالی و فاقد چینش مبلمان است، می تواند احساس سردی و داشته باشد. اما وقتی کسی چند تکه مبلمان، چند اثر هنری و یک فرش اضافه کند، اتاق می تواند گرم و دلپذیر شود. این به این دلیل است که مبلمان خانه می تواند حس آرامش، گرما و صمیمیت را ایجاد کند که برای یک خانه ضروری است.

اهمیت مبلمان در خانه

مبل ها همیشه ارزش هزینه زیادی را دارند، به خصوص در مقایسه با سایر وسایل موجود در اتاق اصلی خانه. همچنین مبلمان خانه می تواند به بیان سبک و سلیقه شخصی فرد کمک کند. سبک های مختلف مبلمان، مانند سنتی، مدرن و انواع دیگری از مبل ها (که در ادامه به آنها میپردازیم) میتواند شخصیت و سلیقه فرد را منعکس کند. یک مبل حال و هوای محل نشیمن شما را ایجاد می کند و به عنوان نقطه کانونی ایفای نقش می کند که بقیه وسایل خانه در اطراف آن چیده شده اند.

سبک مبلمان خانه

سبک شما در طراحی مبل و وسایل اطراف آن منعکس می شود. یکی دیگر از جنبه های مهم مبلمان خانه، توانایی آنها در افزایش عملکرد خانه است. به عنوان مثال، نوعی از مبلمان کاربردی، مانند یک مبل تخت خواب شو می توانند اهداف دوگانه را ارائه دهند و استفاده از فضا را به حداکثر برسانند. همچنین مبلمان ساخته شده از پارچه مانند پرده و فرش به عایق بندی اتاق کمک می کند. در هوای سرد آن را گرم نگه می دارد. مبل ها در اتاق نشیمن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در سبک‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند، بنابراین با توجه به دکوراسیون خانه، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

در ادامه به انواع مختلف مبلمان میپردازیم. با دکوکارینو همراه باشید.

انواع مبلمان و ویژگی های آنها

چسترفیلد:

این نوع مبلمان معمولا فقط از چرم یا مخمل درست می شود. جنس آن دکمه دار است که آن را محکم میکند. اگر به روش صحیح و درستی از آنها مراقبت شود، می توانند یک عمر مورد استفاده منظم قرار بگیرند و دوام بیاورند. چرم طبیعی به دلیل ویژگی های طبیعی خود دارای مقاومت ذاتی در برابر آب است که در صورت ریختن چیزی می تواند مفید باشد.

مبل چسترفیلد

قطعه ای:

مبل قطعه ای دارای قطعات کوچکتر است که برای مانور دادن در داخل خانه های نسبتا کوچک مناسب تر از مبل های بزرگ است. و میتواند برای دیزاین کردن خانه ها و حال های کوچکتر مناسب و کاربردی باشد.

مبل قطعه ای

شزل:

شزل (شزلون) نوعی مبل کشیده است که شکل صندلی بزرگ و کشیده است. به اندازه کافی کشیده است.  تا بتواند  پاها را روی خود نگه دارد. در واقع شزل نوعی سبک مبلمان است که به هر صندلی بلند و خوابیده اشاره دارد. با توجه به شکل شزلون ها مزیت اصلی این نوع مبل ها استفاده کامل از گوشه هاست. شزلون مبلمانی است که ظاهر آن به تنهایی باعث می شود که به راحتی دراز بکشید و روی آن استراحت کنید.

خرید مبلمان شزل

تخت خواب شو (تختی):

این نوع مبلمان، درواقع مبلمان چند منظوره است. معمولاً از یک مبل یا کاناپه تشکیل شده. که در زیر بالشتک‌های نشیمن خود، یک چارچوب فلزی و تشک نازک را پنهان می‌کند. میتوان با باز کردن آن، آنرا به تخت خواب تبدیل کرد.  یکی از ویژگی های مثبت مبل تخت خواب شو این است که برای ذخیره‌ی فضای خانه مناسب است برای مثال اگر در آپارتمان کوچکی زندگی میکنید، این نوع مبل ایده خوبی برای دیزان خانه شما است. همچین این مبل، به اندازه یک تخت واقعی راحت است.

مبل تخت خواب شو در دکوراسیون خانه

اهمیت مبلمان لاوسون:

مبل لاوسون یک مبل کلاسیک راحت است که با بالش های شل پشت و طراحی صندلی سه کوسن مشخص می شود. آنها می توانند راحتی را فراهم کنند و به بهبود وضعیت بدن کمک کنند و حتی می توانند به تسکین درد کمک کنند. آنها همچنین یک راه عالی برای استراحت و استراحت پس از یک روز طولانی هستند.

طراحی مبل لاوسون

تکیه گاه شتری:

این مبل کلاسیک و شیک، به خاطر پشت قوس‌دارش نام‌گذاری شده است. که به کوهان شتر شباهت دارد. این نوع سرویس مبل به خاطر راحتی و دوام آن معروف است. پشت خمیده آن به شما این امکان را می دهد که به راحتی در آن بنشینید و در حین استراحت راحت باشید.

اهمیت مبل تکیه گاه شتری

میان سده:

مبل‌های میان سده معمولاً دارای ویژگی‌هایی مانند بازوهای باز شده و پشتی رسمی هستند. در این نوع از مبلمان  از بافت‌های چوب طبیعی استفاده می‌کند و همیشه از سطح زمین بالاتر است که این ویژگی مثبت باعث میشود که نور از زیر آن عبور کند.

مبل میان سده

کابریول:

مبل کابریولی شبیه صندلی های کالسکه منحنی پشتی با چوب نمایان است. ظاهری فرانسوی دارد و ظاهری زیبا و شکوهمند دارد.

مبل کابریول

مبلمان خانه تاکسیدو:

مبل تاکسیدو دارای پشتی بلند و بازوهایی با ظاهر پیچیده  است. که به این نوع مبل ظاهری زیبا می بخشد. در نتیجه آن را به مبلمانی درخشان برای خانه هایی مدرن تبدیل می کند. دارای طراحی مستطیل شکل با ارتفاع پشتی و بازوهای مبل بلند است که ظاهری متفاوت به آن بخشیده است.

کلاسیک:

یک مبل به سبک سنتی شامل طرح‌های مبل‌هایی است که از دوره‌های اولیه خاصی مانند مبل‌های ویکتوریایی، مبل‌های رولی انگلیسی و مبل‌های کلاسیک چسترفیلد الهام گرفته شده است. مبل های سبک سنتی معمولاً پهن هستند، حتی اگر یک مبل دو نفره باشد.

گوشه دار:

دلیل اینکه این نوع مبل عبارت مبل گوشه ای این نام را به خود گرفته است این است که برخلاف بقیه‌ی مبل های معمولی، گوشه ای دارد. مدل مبل های گوشه ای می توانند دو، سه یا حتی بیشتر گوشه داشته باشند. اما در مدل های مبل L شکل تنها یک گوشه وجود دارد.

سخن نهایی

به صورت خلاصه مبلمان خانه برای ایجاد یک خانه دلپذیر ضروری است. آنها عملکرد، راحتی خانه را افزایش می دهند و آن را به مکانی عالی برای استراحت و آرامش تبدیل می کنند. آنها بخشی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی هستند و نقش مهمی در تعیین شخصیت یک خانه دارند. شما با انتخاب سرویس مبل مناسب خانه خود میتوانید نهایت استفاده از فضای خانه خود را داشته باشید.  مبلمان منزل با ارائه جذابیت بصری و راحتی، خانه را تبدیل به خانه می کند.

X